Vždy si myslím, že je to zcela jasné, ale další školení u klientů mě přesvědčí o opaku. Mnoho uživatelů stále tápe, jak třídit jednotlivé zápisky v aplikaci Poznámky. Tradičně se setkávám s tím, že lidé mají jednotlivé poznámky nasekané v jedné složce a těžce se v tom orientují. Jak to změnit?

V první řadě si ujasněte, jaký výchozí účet budete pro své Poznámky (zálohu) používat. Osobně doporučuji mít vše pod iCloud účtem, ale samozřejmě můžete využít Google účet, Seznam či cokoliv jiného, co máte přidaného ve svém zařízení. Doporučuji mít zapnutý jen jeden, ostatní vypnout. Stačí se podívat do Nastavení – Poznámky (Pošta) – Účty. Ihned vidíte, že na stejném místě si můžete zapnout synchronizaci mimo jiné i pro Kontakty či Připomínky.

Poznámky

Tvorba složek

Následně stačí spustit aplikaci Poznámky a kliknout na daný účet. Vlevo dole pak naleznete ikonu pro vytvoření nové složky. Pojmenujete dle toho, co chcete ukládat za informace. Vřele doporučuji vytvořit více složek dle pracovních a osobních činností.

Poté kliknete na daný název složky a můžete vytvářet jednotlivé poznámky. Vše se vám uloží přímo do dané složky. Jak jednoduché, že?

Poznámky

A co zpětné třídění?

Pokud už máte poznámky vytvořené a potřebujete je jen roztřídit, stačí vlevo nahoře kliknout na ikonu tří teček a zvolit Přesunout poznámku. To samé můžete udělat i gestem swipnutím směrem doleva a zvolit ikonu „fialové složky“. Vyberete cílové umístění a máte roztříděno.

Přijďte na náš kurz Jak si vést efektivní digitální poznámky

Chcete se o poznámkách a práci s nimi dozvědět více? Přijďte na náš kurz Jak si vést efektivní digitální poznámky, a to i v online podobě.